Λειτουργία

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

ΠΡΟΤΥΠΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ

ΝΑ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΣΤΕ

ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ

ΝΑ ΝΙΚΑΜΕ

Ο Αθλητικός Όμιλος Βριλησσίων σας καλωσορίζει στην ποδοσφαιρική του οικογένεια και σας ευχαριστεί που εμπιστεύεστε την Πρότυπη Σχολή Ποδοσφαίρου της για την αθλητική εκπαίδευση και μέρος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών σας. Συνεχιστές της ιστορίας και της παράδοσης που έχει δημιουργήσει ο σύλλογος και με γνώμονα τα αθλητικά ιδεώδη χτίζουμε τον Α.Ο.Βριλησσίων του αύριο. Και επειδή η επιτυχία δεν είναι τυχαίο γεγονός αλλά είναι θέμα απόφασης, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια σχολή ποδοσφαίρου που θα είναι πρότυπο οργάνωσης και λειτουργίας. Με εκπαιδευτικά προγράμματα, όχι μόνο στενά ποδοσφαιρικά, με μεθόδους και κυρίως νοοτροπία πρωτοποριακή, έτσι ώστε να αποτελέσουμε σημείο αναφοράς στο ευρύτερο ποδοσφαιρικό στερέωμα.

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Με αυτό τον όρο εννοούνται όλες οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολής. Το βασικό πλαίσιο  δικαιωμάτων και υποχρεώσεων όλων όσων συμμετέχουν στην κοινή προσπάθεια.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ:

– εξασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις και τις δυνατές ανέσεις στους προπονητές για να επιτελούν το έργο τους απρόσκοπτα

– υπάρχει διοικητικός υπεύθυνος για κάθε τμήμα που θα παρακολουθεί τις δραστηριότητες του τμήματος

– φροντίζει για την ασφαλή άθληση των παιδιών

– επικοινωνεί με τους γονείς και τους προπονητές προλαμβάνοντας και λύνοντας προβλήματα με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών και το συλλογικό καλό

– να προβάλει και να προωθεί το έργο του συλλόγου και τους αθλητές του

 

Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ:

– σέβεται τον αθλητή – μαθητή ανεξάρτητα από την ηλικία του, τους γονείς τους και όλους όσους εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία. Ο σεβασμός είναι ανθρώπινο δικαίωμα και ο προπονητής αποτελεί καλό μοντέλο μίμησης

– να κερδίζει κι όχι να απαιτεί το σεβασμό, ο σεβασμός δεν επιβάλλεται

– δημιουργεί θετικό κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου με τους αθλητές, αποφεύγοντας τις συγκρούσεις. Παρόλα αυτά οι συγκρούσεις δεν πρέπει να αποσιωπούνται ή να καταπιέζονται διότι ενδέχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω προβλήματα

– έχει υπό έλεγχο πάντα τη συμπεριφορά του (αυτοέλεγχος), να είναι ήρεμος και να μπορεί να ανταποκρίνεται  σε διαφορετικούς ρόλους (προπονητής, δάσκαλος, πατέρας, φίλος, σύμβουλος κ.α.)

– είναι ειλικρινής, τίμιος και σοβαρός

είναι απαιτητικός, όχι όμως καταπιεστικός

– αναγνωρίζει τις ατομικές διαφορές και δυνατότητες των παιδιών και να συμμερίζεται τυχόν προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα, δεν είναι όλοι ίδιοι άλλα είναι όλοι ίσοι

βοηθά τους παίχτες να αναπτύξουν ανεξαρτησία, αυτονομία, ψυχική σταθερότητα κατά τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων

– καλλιεργεί την ορθή κρίση και την ικανότητα προσαρμογής του νεαρού ποδοσφαιριστή ακόμα και σε δύσκολες ή ασυνήθιστες καταστάσεις

– αντιμετωπίζει τα λάθη των παιδιών με χιουμοριστική διάθεση και να τους δίνει ευκαιρίες να ξαναπροσπαθούν

– αναζητά πάντα το θετικό, ακόμα και μέσα από ένα λάθος, από μια άσχημη συμπεριφορά, από μια ήττα και να το επισημαίνει

– μη χρησιμοποιεί βία ή άσχημο λεξιλόγιο

– διαθέτει μεταδοτική ικανότητα και υπομονή

επικοινωνεί με τους γονείς, να εκδηλώνει το ενδιαφέρον του με κλήση προς συζήτηση. Να τους ενημερώνει για τη πρόοδο και συμπεριφορά των παιδιών τους θεμελιώνοντας θετικό κλίμα όντας προσεκτικός και διαλλακτικός στις απόψεις του

– μη βιάζεται να βγάζει συμπεράσματα στις συζητήσεις του, να έχει κατανόηση, να είναι ευαίσθητος και να προσπαθεί να μπει στη θέση τους

– μην κάνει σχόλια και συγκρίσεις για παιδιά μπροστά στους γονείς. Εάν αντιληφθεί ότι η συζήτηση τείνει στο κουτσομπολιό οφείλει να μην το επιτρέψει και να αποχωρήσει

αγαπά τα παιδιά και το ποδόσφαιρο, να είναι αφοσιωμένος στο σύλλογο και στα αθλητικά ιδεώδη γιατί μόνο έτσι μπορεί να επιτύχει στο δύσκολο έργο του

Ο ΜΑΘΗΤΗΣ – ΑΘΛΗΤΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ:

– σέβεται τον προπονητή του, να τον εμπιστεύεται και να υπακούει στις οδηγίες και συμβουλές του

– σέβεται κάθε συναθλητή, αντίπαλο, γονέα καθώς και μέλος του συμβουλίου, ακόμα και φίλαθλο, τόσο στις εκδηλώσεις της ομάδας όσο και πέρα από αυτές. Με τη συμπεριφορά του να κερδίζει τον σεβασμό προς το πρόσωπο του

– φορά την ενδυμασία της ομάδας, να φροντίζει το χώρο [που αθλείται και το υλικό που χρησιμοποιεί

– παρακολουθεί όλες τις εκδηλώσεις του τμήματος με συνέπεια έχοντας φροντίσει πρώτα τις σχολικές του υποχρεώσεις

– είναι συγκεντρωμένος την ώρα της προπόνησης και του αγώνα και να μην αποσπά τη προσοχή της ομάδας

– είναι ειλικρινής με το προπονητή του, να τον ενημερώνει για θέματα που τον απασχολούν και να ζητά τη βοήθεια του όταν αυτός μπορεί να του τη δώσει

– μιλά ευγενικά στον προπονητή του και τους συμπαίχτες του, να συνεργάζεται μαζί τους σε κλίμα εμπιστοσύνης, αλληλοϋποστήριξης και ενθάρρυνσης 

– θέτει στόχους δύσκολους, όχι όμως ακατόρθωτους, να συνεργαστεί για αυτό με τον προπονητή του και να προσπαθεί συνεχώς για το καλύτερο αποτέλεσμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η νίκη, ακόμα και μέσα από την ήττα παίρνουμε θετικά στοιχεία. Σημασία έχει η εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να πετύχει το τελικό του στόχο

– ζητά την επεξήγηση ή την επανάληψη μίας άσκησης ή ενός αντικειμένου αν δεν το έχει πλήρως κατανοήσει, να μη διστάζει να προβάλει τις απορίες του

– κατανοήσει ότι αποτελεί μέλος ενός συνόλου και μέσα σε αυτό πρέπει να λειτουργήσει και μόνο μέσα από αυτό μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους του

– μη συμπεριφέρεται με εγωισμό, να έχει αυτοέλεγχο και αυτοσυγκράτηση, να μην κάνει διακρίσεις προς τους συναθλητές του

– αναλαμβάνει τις ευθύνες του για την άσχημη απόδοση του στην προπόνηση ή στους αγώνες ή ακόμα και για την ήττα να μην τα βάζει με τον προπονητή του, τους συμπαίχτες του ή άλλους παράγοντες (αντιπάλους, διαιτητές κλπ)

– μην κάνει αρνητική κριτική, κοροϊδευτικά σχόλια και να μη χρησιμοποιεί άσχημο λεξιλόγιο και βία προς τους συναθλητές του

– χαιρετά  φιλικά τους συμπαίχτες του, τον προπονητή του (αντίπαλους, διαιτητές κλπ) πριν ή μετά την προπόνηση και τον αγώνα

– συνειδητοποιήσει ότι συμμετέχει σε μια εκπαιδευτική διαδικασία με σκοπό να διδαχθεί από το ποδόσφαιρο και μέσα από αυτό να βγει σωστός πολίτης στην κοινωνία και όχι κατ’ ανάγκη να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής

– αγαπά πραγματικά το ποδόσφαιρο, να το έχει επιλέξει ο ίδιος και να έχει κατανοήσει τα οφέλη που θα αποκομίσει μέσα από αυτό, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να εφαρμόσει όλα τα παραπάνω

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ:

–  σέβονται τον προπονητή, τα μέλη του συμβουλίου, όλα τα παιδιά, τους υπόλοιπους γονείς, τους διαιτητές και τους αντιπάλους. Με αυτό τον τρόπο διδάσκουν το σεβασμό στα παιδιά τους

–  βοηθούν τους προπονητές στο έργο τους κατανοώντας το δύσκολο ρόλο τους, περιβάλλοντας τους με υποστήριξη και εμπιστοσύνη, δίνοντας τους τη δυνατότητα να παίρνει πρωτοβουλίες για την πορεία απόδοσης του παιδιού

– δημιουργήσουν θετικό κλίμα επικοινωνίας με τον προπονητή, ζητώντας πληροφορίες για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους

–  είναι ευγενικοί, διαλλακτικοί στις απόψεις τους, να μην επιβάλλουν τις θέσεις τους, να μην είναι αυταρχικοί και να διατηρούν πάντα τον αυτοέλεγχο τους

–  μην ρίχνουν την ευθύνη στον προπονητή εάν το παιδί τους δεν αποδίδει όπως αυτοί θέλουν. Με το να μην κάνουν κριτική στον εαυτό τους και στα παιδιά τους διδάσκουν σε αυτά την ανευθυνότητα

– αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή κάποιο παράπονο καλύτερα είναι να ενημερώνει ή να το συζητά με τον προπονητή ή/και  με τον τεχνικό υπεύθυνο του συλλόγου, παρά το πρόβλημα να διαιωνίζεται ή να επικοινωνείτε σε λάθος ανθρώπους, με λάθος τρόπο

–  μη μιλούν κατά τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων στα παιδιά. Έτσι παρεμποδίζουν το έργο του προπονητή, πιθανόν μπερδεύουν το παιδί και δε βοηθάνε στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας του παιδιού

– μην προβαίνουν σε διαμαρτυρίες και αντεγκλήσεις με διαιτητές, αντίπαλες ομάδες και γονείς

– δημιουργούν κλίμα καλής επικοινωνίας με το παιδί από νωρίς. Να συζητούν με τα παιδιά τους, να ακούν τις απόψεις τους, να τα συμβουλεύουν, να τα βοηθάνε να οριοθετήσουν τους στόχους τους και να μην τους επιβάλλουν τις θέσεις τους

– δείχνουν ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες του παιδιού στο σωστό βαθμό, να το ενθαρρύνουν σε αυτές, να το περιβάλλουν με εμπιστοσύνη, κατανόηση, θετική διάθεση και αποδοχή

μην πιέζουν υπερβολικά τα παιδιά και να μην προσδοκούν την τελειότητα, να μην δημιουργούν ενοχές, τύψεις, αντιδραστικότητα, ανασφάλεια και άγχος

– αποτελούν καλό μοντέλο μίμησης με τη συνέπεια και σταθερότητα λόγων και έργων, διδάσκοντας τους να αγωνίζονται τίμια

– δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για το σύλλογο, συμμετέχοντας στις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις του, να είναι συνεπής στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, βοηθώντας με όποιο τρόπο μπορούν και σε συνεργασία με τους υπεύθυνους στο έργο του συλλόγου και στη προβολή του

συνειδητοποιήσουν ότι τα παιδιά τους μετέχουν ως μέλη ομάδας σε μία εκπαιδευτική διαδικασία που αυτοσκοπός της δεν είναι η νίκη σε κάποιο αγώνα ή η ποδοσφαιρική διάκριση αλλά η συμβολή της στη δημιουργία ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών, που να μπορούν να σταθούν στη ζωή ως αυθύπαρκτα και όχι ως άβουλα άτομα, χωρίς πρωτοβουλία, αυτοπεποίθηση και κριτική σκέψη